Algemene Voorwaarden 

Artikel 1 Algemeen

1.1 Duiding dienstverlener: Deze onderneming van Charlotte Derksen, gevestigd te Voorsterweg 144 6971KD Brummen, KvK-nummer 68258887, wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als dienstverlener. 

1.2 Duiding deelnemer: De wederpartij wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als deelnemer.

1.3 Duiding overeenkomst: Met de overeenkomst wordt bedoeld de overeenkomst van de opdracht op grond waarvan dienstverlener tegen betaling van honorarium en kosten jegens de deelnemer werkzaamheden voor deelnemer verricht en waarbij de algemene voorwaarden van toepassing zijn verklaard. 

Artikel 2 Toepasselijkheid algemene voorwaarden

2.1 Toepassing voorwaarden: Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, facturen en werkzaamheden die betrekking hebben op de diensten van Charlotte Derksen, door of namens dienstverlener waarop zij deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

2.2 Toepassing bij derden: De voorwaarden zijn eveneens van toepassing op handelingen van de door dienstverlener in het kader van de opdracht ingeschakelde derden.

2.3 Actualiteit algemene voorwaarden: Dienstverlener heeft het recht de algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen wanneer omstandigheden dit vergen. De nieuwste versie zal altijd beschikbaar worden gesteld aan deelnemer. Van toepassing is steeds de laatst toegezonden versie van deze algemene voorwaarden.

2.4 Algemene voorwaarden deelnemer: De toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de deelnemer wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.

2.5 Toepassing bij nietigheid: Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd mochten worden, dan blijft het overige in deze algemene voorwaarden bepaalde volledig van toepassing.

2.6 Toepassing bij uitzondering: Indien zich een situatie voordoet die niet wordt gedekt door deze algemene voorwaarden, zal de situatie worden bekeken vanuit de geest van deze voorwaarden.

Artikel 3 Veiligheid en privacy

3.1 Veiligheid van de deelnemer: Charlotte Derksen is ervaren en opgeleid in het begeleiden van individuen en groepen en heeft de veiligheid van de deelnemer(s) hoog in het vaandel. Iedere deelnemer blijft echter te allen tijde zelf verantwoordelijk voor zijn of haar eigen welzijn en veiligheid.

3.2 Geheimhouding begeleider: Er wordt gegarandeerd dat alles wat in persoonlijk vertrouwen wordt gedeeld door de deelnemer(s) tijdens een behandeling, workshop of traject, met het grootste respect en vertrouwen wordt behandeld en dat de begeleider hierin een zwijgplicht hanteren. Niets wordt naar buiten gebracht of besproken met derden, tenzij deze derden collega-behandelaars zijn tijdens collegiale supervisie of intervisie.

3.3 Houding deelnemer: Deelnemer neemt deel aan een traject en groepsactiviteiten met een open houding en respect voor andere deelnemers, waarbij de ruimte wordt gegeven aan het proces van andere deelnemers.

3.4 Integriteit deelnemer: De persoonlijke informatie die gedeeld wordt en de processen die zich gedurende een gezamenlijk traject, workshop of training afspelen zijn privé. Er wordt van de deelnemers verwacht daar niet met derden met naam en toenaam over te spreken. Ieder voor zich is natuurlijk volkomen vrij om zijn of haar eigen processen en ervaringen te delen met anderen.

3.5 Uitsluiting deelname: Indien deelnemer zich herhaaldelijk niet aan de kenbaar gemaakte deelnamevereisten houdt, het verloop van een activiteit belemmert of bemoeilijkt, is dienstverlener gerechtigd de deelnemer van verdere deelname of groepsactiviteiten, en indien nodig van toekomstige deelname, uit te sluiten. Uitsluiting laat in een dergelijk geval de betalingsverplichting onverlet.

3.6 Privacy: Ik respecteer je privacy en je keuzes en zorg ervoor dat privacy en beveiliging aandacht krijgen bij alles wat we doen. Voor meer informatie hoe ik hiermee omga, verwijs ik je graag naar de privacyverklaring.

Artikel 4 Aanbiedingen en tarieven

4.1 Aard van een offerte: Alle offertes en aanbiedingen van dienstverlener zijn vrijblijvend. Deze offerte blijft 7 dagen geldig. Indien geen aanvaardingstermijn is gesteld, kan aan de offerte of aanbieding op generlei wijze enig recht worden ontleend indien het product waarop de offerte of de aanbieding betrekking heeft in de tussentijd niet meer beschikbaar is.  

4.2 Btw:
a. Alle sessies, trajecten en workshops gefactureerd aan particulieren vallen onder ‘dienstverlening’ en zijn belast met het hoge btw-tarief (21%). De getoonde prijs voor particulieren is inclusief btw. Betaling kan plaatsvinden via een betaalverzoek, factuur of pinbetaling na de sessie.
b. Alle sessies, trajecten en workshops gefactureerd aan zzp’ers, ondernemers en organisaties vallen onder ‘dienstverlening’ en zijn belast met het hoge btw-tarief (21%). De getoonde prijs voor particulieren is exclusief btw. Een factuur op naam is mogelijk.

4.3 Reiskosten: De in een offerte of aanbieding vermelde prijzen zijn exclusief reiskosten naar een afspraak op locatie.

4.4 Gedeeltelijke uitvoer: Een samengestelde prijsopgave verplicht dienstverlener niet tot het uitvoeren van een deel van het aanbod tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs.

4.5 Toekomstig aanbod: Aanbiedingen of offertes gelden niet automatisch voor toekomstige behandelingen, trajecten of groepsactiviteiten. 

4.6 Wijziging prijzen: Dienstverlener is te allen tijde gerechtigd om de tarieven te wijzigen.

Artikel 5 Overeenkomst en betalingen

5.1 Duur van de overeenkomst: De overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst anders voortvloeit of indien partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeenkomen.

5.2 Bedenktijd traject of groepsactiviteit: Je hebt recht op een bedenktijd van 5 kalenderdagen (na mondelinge toezegging en/of schriftelijke ontvangstbevestiging) om van een traject of langdurige groepsactiviteit af te zien. Binnen deze termijn kun je jouw aanmelding annuleren, graag met opgaaf van reden. De bedenktijd vervalt na 5 dagen of op het moment dat je daadwerkelijk van de diensten gebruik maakt.

5.3 Betalingsverplichting: Met acceptatie van de offerte ontstaat de verplichting tot betaling, en indien deelnemer niet afziet van de overeenkomst binnen de aangegeven 5 kalenderdagen, of al gebruik wenst te maken van de diensten van dienstverlener, ontstaat direct een betalingsverplichting voor het gehele traject, ook wanneer niet het gehele traject wordt doorlopen of niet alle sessies kunnen worden bijgewoond, tenzij dit te wijten is aan omstandigheden veroorzaakt door dienstverlener. 

5.4 Betaaltermijn: Betaling voor een traject of activiteit wordt volledig voldaan voor aanvang van de activiteit. Betaling in termijnen in het geval van een traject is mogelijk, zie artikel 4.5. Dienstverlener is gerechtigd de overeenkomst op te schorten totdat de betaling is voldaan. Deelnemer is verplicht de gehele betaling van het traject te voldoen.

5.5 Betalingsregeling: In overleg is betaling in termijnen mogelijk, je krijgt dan een betalingsregeling aangeboden. Een aanbetaling reserveert jouw deelname. De daaropvolgende termijnen dienen altijd binnen 7 dagen na factuurdatum te zijn voldaan. Het volledige bedrag dient in alle gevallen vóór het einde van de betreffende activiteit te zijn voldaan, tenzij anders afgesproken.

5.6 Betaling: Je betaling dient binnen de betaaltermijn (aangegeven in de factuur) en vóór aanvang van de activiteit via bankoverschrijving te zijn voldaan. Je betaling is tevens de garantie voor je plaats in de activiteit. Uitzonderingen op de betaaltermijn kunnen voorkomen wanneer sprake is van een betalingsregeling.

5.7 Betalingsverzuim: Indien de deelnemer na twee herinneringen in gebreke blijft betreffende de tijdige betaling van een factuur, is de deelnemer na het eenmalig versturen van een aanmaning of ingebrekestelling van rechtswege in verzuim en wettelijke rente verschuldigd. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat de deelnemer in verzuim is tot aan het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag.

5.8 Kosten bij verzuim: Indien de deelnemer in gebreke of in verzuim is in de nakoming van zijn verplichtingen, komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor rekening van de deelnemer.

Artikel 6 Wijziging en annulering

6.1 Annulering behandeling: Indien deelnemer niet aanwezig kan zijn bij een sessie, dient deze sessie uiterlijk 48 uur van tevoren te worden geannuleerd. Na deze annuleringstermijn worden de kosten voor de sessie in rekening gebracht. Bij ziekte dient de deelnemer dit in ieder geval voor 08:30 uur op de dag van de afspraak aan de dienstverlener te melden, zodat de afspraak (in dit geval en uitsluitend in dit geval kosteloos) wordt verzet naar een later moment.

6.2 Annulering groepsactiviteit: Dienstverlener is gerechtigd een groepsactiviteit te annuleren indien het minimumaantal deelnemers niet wordt behaald. Dienstverlener maakt dit tijdig kenbaar aan deelnemer en het reeds betaalde bedrag zal binnen 6 weken na annulering worden teruggestort.

6.3 Zonder berichtgeving afwezig: Wanneer u zich hebt aangemeld voor een activiteit en u bent zonder berichtgeving afwezig, dan wordt deze dag (of worden deze dagen) in rekening gebracht en is restitutie niet mogelijk.

6.4 Onvoorziene omstandigheden: In het geval van onvoorziene omstandigheden heeft dienstverlener de mogelijkheid een dienst of onderdeel van de dienst te onderbreken, verplaatsen of annuleren. Van onvoorziene omstandigheden is onder meer sprake in geval van ziekte van dienstverlener en omstandigheden die zich voordoen met betrekking tot materialen die voor een behoorlijke uitvoering van de overeenkomst noodzakelijk zijn.

Dienstverlener maakt een wijziging zoals bedoeld in dit lid zo spoedig mogelijk kenbaar aan deelnemer, waarbij wordt gezocht naar een passende oplossing.

6.5 Wijziging inhoud: Het aanbod en de activiteiten die onderdeel uitmaken van het traject kunnen afwijken van het aangekondigde programma indien dienstverlener dit nodig acht. Dienstverlener is gerechtigd de inhoud uit te breiden, te beperken of aan te passen.

6.6 Betaalverplichting bij opschorting traject: Het traject kent een bepaalde tijd zoals overeengekomen. Bij deelname aan het traject gaat deelnemer ermee akkoord dat het gehele traject dient te worden betaald, ook wanneer deelnemer gedurende het traject tot annulering wenst over te gaan.

6.7 Annulering jaarprogramma:
a. Wanneer je tot 6 weken voor aanvang van de opleiding je deelname aan het jaarprogramma annuleert, krijg je het cursusbedrag retour, minus de aanbetaling van €350.
b. Wanneer je 6 weken tot 4 weken voor aanvang van het jaarprogramma je deelname aan de opleiding annuleert, dan betaal je 50% van het gehele bedrag.
c. Wanneer je 4 weken of korter voor aanvang van het jaarprogramma je deelname aan de opleiding annuleert, dan vervalt het recht op teruggave en dient het volledige opleidingsbedrag, inclusief inschrijfgeld, te worden voldaan.
d. Wanneer je het jaarprogramma tussentijds wenst te beëindigen, dan blijf je betalingsplichtig voor het volledige factuurbedrag, inclusief inschrijfgeld.

Artikel 7 Informatieverstrekking deelnemer

7.1 Verstrekken informatie: Deelnemer stelt alle informatie die voor de uitvoering van de opdracht relevant is tijdig beschikbaar aan dienstverlener.

7.2 Juiste informatie: Deelnemer staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde gegevens, ook indien deze van derden afkomstig zijn. Dienstverlener zal de gegevens vertrouwelijk behandelen.

7.3 Verantwoordelijkheid bij ontbreken informatie: Deelnemer vrijwaart dienstverlener voor elke schade die voortvloeit uit het niet voldoen aan het in dit artikel gestelde.

Artikel 8 Deelnamevereisten en uitvoering van de overeenkomst

8.1 Weigering deelnemer: Dienstverlener behoudt te allen tijde het recht om een deelnemer te weigeren.

8.2 Verantwoordelijkheid resultaat: Dienstverlener voert opdracht naar beste inzicht en vermogen uit en is niet aansprakelijk voor het niet bereiken van het resultaat dat deelnemer beoogde. Deelnemer erkent dat resultaat niet direct zichtbaar zal zijn en dat resultaten mede afhankelijk zijn van de inzet van de deelnemer en overige factoren. Deelnemer neemt 100% verantwoordelijkheid voor zijn/haar eigen resultaat.

Artikel 9 Overmacht

1. Overmacht: In geval van overmacht is dienstverlener gerechtigd een overeenkomst te onderbreken, verplaatsen of annuleren. Van overmacht is onder meer sprake indien de uitvoering van de overeenkomst, al dan niet tijdelijk, wordt verhinderd door omstandigheden waar dienstverlener redelijkerwijs geen invloed op uit kan oefenen, zoals ziekte, ongevallen of brand.

Artikel 10 Aansprakelijkheid

10.1 Aansprakelijkheid: Dienstverlener is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit deze overeenkomst, tenzij de schade opzettelijk of met grove schuld is veroorzaakt.

10.2 Aansprakelijkheid bij onjuiste verstrekking gegevens: Dienstverlener is niet aansprakelijk voor schade ontstaan doordat zij is uitgegaan van door of namens deelnemer verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens.

10.3 Aansprakelijkheid na kennisoverdracht: Deelnemer blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het toepassen of uitvoeren van kennis of handelingen zoals opgedaan tijdens een sessie, traject of groepsactiviteit.

10.4 Omvang aansprakelijkheid: Indien dienstverlener aansprakelijk is voor enige schade, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot maximaal driemaal het bedrag dat door dienstverlener aan deelnemer in rekening is gebracht in die drie maanden voorafgaand aan het ontstaan van de schade.

10.5 Aansprakelijkheid derden: Deelnemer vrijwaart dienstverlener tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door haar geleverde diensten en content. 

Artikel 11 Intellectueel eigendom

11.1 Intellectuele eigendomsrechten: De intellectuele eigendomsrechten op de door dienstverlener aan deelnemer ter beschikking gestelde materialen, advies en content berusten bij dienstverlener. Het is deelnemer nadrukkelijk niet toegestaan het materiaal en verstrekte documentatie te verveelvoudigen, openbaar te maken of aan derden beschikbaar te stellen zonder voorafgaande toestemming.

11.2 Verspreiding materiaal: Materiaal uit het traject mag niet zonder schriftelijke toestemming van dienstverlener worden gekopieerd, aan derden getoond, ter beschikking gesteld, worden doorverkocht of op andere wijze worden gebruikt. Deelnemer mag in beperkte mate gedeeltes van het traject op social media delen wanneer dit materiaal wordt voorzien van naamsvermelding van dienstverlener.

11.3 Inbreuk auteursrecht: Elke handeling in strijd met dit artikel gestelde wordt gezien als inbreuk op het auteursrecht. Bij inbreuk komt dienstverlener een vergoeding toe ter hoogte van tenminste driemaal de door haar gebruikelijk gehanteerde licentievergoeding voor een dergelijke vorm van gebruik, zonder enig recht te verliezen op vergoeding van overige geleden schade. 

11.4 Verwijderen gedeelde communicatie: Het staat dienstverlener te allen tijde vrij communicatie of andere delen van de gedeelde informatie zonder nader bericht te verwijderen, indien de inhoud van deze communicatie en informatie het verwijderen daarvan rechtvaardigt.

Artikel 12 Klachtenprocedure 

12.1 Toepassing recht: Op alle rechtsbetrekkingen waarbij dienstverlener partij is, is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing, ook indien aan een verbintenis geheel of gedeeltelijk in het buitenland uitvoering wordt gegeven of indien de bij de rechtsbetrekking betrokken partij aldaar woonplaats heeft. De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag wordt uitgesloten.

12.2 Klachten: Heb je een klacht over een factuur, behandeling, workshop of enerzijds andere uiting van de behandelaar, of over de behandelaar zelf, neem dan binnen 7 kalenderdagen mondeling of schriftelijk contact op met de behandelaar. Alles is bespreekbaar, ook klachten. Ik zal er alles aan doen om naar volle tevredenheid van beide partijen tot een oplossing te komen.

12.3 Klachtengeschillencommissie: Kom je er in overleg met de behandelaar niet uit, dan kun je je klacht melden bij Erisietsmisgegaan.nl, de klachtengeschillencommissie waar de dienstverlener is aangesloten.

12.4 Afhandeling klacht: De verdere afhandeling van de klacht geschiedt via Erisietsmisgegaan.nl, waar gebruik wordt gemaakt van onafhankelijke klachtenregeling, onafhankelijke klachtenfunctionaris en erkende Geschillencommissie. Indien de geschillencommissie wordt ingeschakeld, zijn de kosten voor de zitting van € 1.500,00 excl. btw, voor rekening van degene die in het ongelijk wordt gesteld. Lees de klachtenregeling van Erisietsmisgegaan.

12.5 Bewaartermijn: Een klachtendossier wordt gedurende twee jaar na afhandeling van de klacht bewaard.

Dankjewel dat je de tijd hebt genomen om de kleine lettertjes te lezen.

Laatst aangepast op: 24 augustus 2022.